Dnes je 21.11.2024

Svátek má Albert

ikonka pocasi 0°C - zataženo

Pelhřimov

Pacienti dali pelhřimovské nemocnici skvělé hodnocení

Pacienti dali pelhřimovské nemocnici skvělé hodnocení

Nemocnice Pelhřimov dosáhla v Národním hodnocení spokojenosti ambulantních pacientů Ministerstva zdravotnictví ČR za II. čtvrtletí roku 2024 výborného výsledku. Hodnocení, provedené ve 23 ambulancích nemocnice, zahrnovalo například urologii, chirurgii, ortopedii či pediatrii, a pacienti měli možnost hodnotit péči pomocí dotazníků dostupných přes QR kód. Celkem bylo odevzdáno 346 dotazníků. Pacienti v nich hodnotili například dostupnost péče, prostředí ordinace, přístup lékaře a ostatního personálu či komunikaci s pacientem. 

„Průměrná spokojenost pacientů dosáhla skvělého hodnocení 1,40 (89,98 %), čímž jsme se umístili na druhém místě mezi devíti zdravotnickými zařízeními v programu. Zpětná vazba je pro nás důležitá. Nejvíce hodnocenou ambulancí byla chirurgická ambulance (53 dotazníků), následovaná ortopedickou ambulancí (32 dotazníků). Mezi nejlépe hodnocené pracoviště patří revmatologie 98%, nefrologická ambulance 97,75%, či gastroenterologie  96,50%,“ sdělila Pavlína Fridrichovská, manažerka kvality pelhřimovské nemocnice a dodala, že prioritou nemocnice je zajišťovat kvalitní a dostupnou péči pro pacienty. 

Ambulantní hodnocení pacientů umožňuje vedení nemocnice sledovat, jak její služby vnímají různé skupiny obyvatel. Z dotazníků například vyplývá, že mezi respondenty převládají ženy, které tvořily 56,4 % z celkového počtu, zatímco muži byli zastoupeni 42,5 %. Dle věkového rozložení, nejpočetnější skupinu tvoří pacienti ve věku 30-49 let (32,7 %) a 50-64 let (25,7 %). Důležitá je také skutečnost, že se průzkumu účastnily osoby různých vzdělanostních úrovní, přičemž největší podíl respondentů měl maturitní vzdělání (39 %) nebo vyšší odborné a vysokoškolské vzdělání (28,9 %). 

„Tento rozmanitý vzorek respondentů nám poskytuje velmi důležité informace o tom, jak různé skupiny pacientů vnímají naši péči. Díky tomu můžeme cíleně zlepšovat naše služby a zajistit, že každá návštěva nemocnice bude pro pacienty co možná nejpříjemnější,“ uvedl Radim Hošek, ředitel Nemocnice Pelhřimov a pokračoval: „Rád bych tímto poděkoval nejen pacientům za jejich čas a zpětnou vazbu, ale také našim zaměstnancům, kteří svou každodenní prací přispívají právě k vysoké úrovni poskytované péče,“ uzavřel.

Zdroj: Nemocnice Pelhřimov